
פרופ' יצחק פרידמן
ראש ההתמחות
נוירופדגוגיה יוצרת חיבורים בין מדעי המוח, פסיכולוגיה ופדגוגיה, במטרה להיטיב את דרכי ההוראה והלמידה. הנוירופדגוגיה מאפשרת להבין טוב יותר את האופן שבו אנו לומדים ומלמדים, לשפר על בסיס מדעי וממצאים אמפיריים את הפיתוח של שיטות הוראה ואסטרטגיות למידה, ובהתאם לכך להתוות מדיניות חינוכית.
תוכנית ההתמחות בנוירופדגוגיה יישומית היא הראשונה מסוגה בארץ, פרי פיתוחה של קבוצת חשיבה של חוקרי מוח, נוירופדגוגים ואנשי חינוך מובילים, המיועדת למרצים ולחוקרים לחינוך מהאקדמיה. מטרת התוכנית היא להוביל ולהטמיע את התחום במסגרות להכשרת מורים, כחלק מתנופה של יישום התחום במערכות החינוך השונות בארץ. המתמחים ייחשפו לחזית הידע ולמגמות העדכניות ביותר בתחום הנוירופדגוגיה בישראל ובעולם, ובסיום התוכנית ישמשו עוגן להטמעת תחום הידע במוסדות האקדמיים.
התחום משלב דיסציפלינות שונות, ומשום כך אוכלוסיית היעד גם היא מגוונת: מרצים, חוקרים ומדריכים פדגוגיים מדיסציפלינות שונות, בעלי זיקה לתחום, מהמכללות לחינוך ומהאוניברסיטאות.
התוכנית מקנה תעודת התמחות ב"נוירופדגוגיה יישומית" של בית הספר להתמחות מקצועית במכון מופ"ת.
צירוף התמחות נוספת מהאשכול, בהיקף של 180 שעות, יכול להקנות תעודה שוות ערך לתעודת הוראה במכללות (בכפוף לנהלים).
תהיו בעלי ידע בין-תחומי נרחב במדעי המוח, בפסיכולוגיה, ובשילובם בפדגוגיה עדכנית.
תפתחו יכולת להפעיל שיקולי דעת בתהליכי הוראה-למידה-הערכה הנשענים על ידע מחקר המח.
תהיו חלק מקהילת עמיתים בתחום, ותצטרפו לשיח המתהווה בין חוקרי מוח לאנשי חינוך.
ההתמחות תתנהל בחלקה פנים אל פנים ובחלקה מרחוק. בהתאם לחזונו ולהווייתו של התחום, דרכי הלמידה בתוכנית מגוונות, חדשניות ומבוססות מחקר נוירופדגוגי, ובהן ניתוחי מקרה, סימולציות, למידת עמיתים, למידה במרחבים משתנים, למידה מרווחת, סיורים, ניתוח ביקורתי של מאמרים וסרטונים, הרצאות מפי מובילי התחום בארץ.
התוכנית מקנה תעודת התמחות ב"נוירופדגוגיה יישומית" של בית הספר להתמחות מקצועית במכון מופ"ת.
תהיו בעלי ידע בין-תחומי נרחב במדעי המוח, בפסיכולוגיה, ובשילובם בפדגוגיה עדכנית.
תפתחו יכולת להפעיל שיקולי דעת בתהליכי הוראה-למידה-הערכה הנשענים על ידע מחקר המח.
תהיו חלק מקהילת עמיתים בתחום, ותצטרפו לשיח המתהווה בין חוקרי מוח לאנשי חינוך.