ד"ר ליאת אייל

ראש ההתמחות

חוקרת ומרצה בכירה במכללת לוינסקי לחינוך. בעלת ניסיון של מעל שני עשורים בהכשרת מורים ומורי מורים. מומחית לתכנון לימודים, עיצוב למידה דיגיטלית, הובלת חדשנות חינוכית והטמעתה.  מלמדת סמינריונים וקורסים בנושאים כגון: עיצוב למידה בסביבות היברידיות, ניהול כיתה וארגון מערכות למידה, הובלת חדשנות חינוכית, מחקר איכותני ומחקר פעולה ומנחה מורים לתזה ופרויקטי גמר בתואר השני.

במקביל, מובילה את התמחות מורי המורים 'עיצוב למידה בעידן המידע' בבית הספר להתמחויות במכון מופ"ת, המיועדת להכשיר סגל אקדמי ובעלי תפקידים לפתח מומחיות בעיצוב דרכים חדשניות לעיצוב חווית הלמידה בקורסים האקדמיים.

בנוסף, יועצת אקדמית לבתי ספר מובילי חדשנות ומבצעת סקירות ומחקרי הערכה לגופים שונים.

מחקרים אחרונים עוסקים בתבניות עיצוב להוראה במרחבי למידה חדשניים, בהבנת משמעות של מרחבי למידה היברידיים להוראה ולמידה, ברכיבי איכות של קורסים מקוונים במכללות להכשרת מורים, שילוב משחקים דיגיטליים בחינוך ועוד, והם מוצגים מדי שנה בכנסים בארץ ובחו"ל.

בתפקידים קודמים כיהנה כראש הפורום של מרכזי תכנית המצוינים רג"ב במכון מופ"ת, ראש תכנית המצוינים רג"ב במכללת לוינסקי לחינוך, חברה בוועדת העליונה של אגף מו"פ ניסויים ויזמות במשרד החינוך, מדריכה ארצית למידענות ואתיקה במשרד החינוך ועוד.

רשימה חלקית של פרסומים אחרונים:

אייל, ל', אליקים נ', נבון י' (2021). רכיבי איכות בקורסים מקוונים בתקופת הקורונה במכללות להכשרת מורים מנקודת מבטם של המעורבים- למידה מהצלחות. דו"ח מחקר שהוגש למכון מופ"ת ומשרד החינוך.

אייל, ל' (2021). קונים דעת – דרכי התמודדות של מנחי עבודות עם חוסר יושרה של סטודנטים במכללות לחינוך . אתיקה ופאניקה בעולם המידענות, זכויות היוצרים והפרסום האקדמי. יוספסברג-בן יהושע, ל', שפרלינג, ד', ורן, ע' (2021). הוצאת מכון מופ"ת.

Eyal, L., & Gil, E. (2020). Design patterns for teaching in academic settings in future learning spaces. British Journal of Educational Technology. (Version of Record online:05 March 2020).

Eyal, L. & Gil E. (2022). Hybrid learning spaces – a three-fold evolving perspective. In: Gil, E. Kohls C., Dimitriadis Y. & Mor Y. HLS-Hybrid Learning Spaces. Springer.