ד"ר ענת קסלר
ראשת ההתמחות
מדריכות פדגוגיות בהווה ובעתיד שרוצות להעמיק ולהרחיב את הזהות המקצועית שלהן.
בשנים האחרונות ניכרת מצוקה אמיתית בקרב אנשי חינוך בישראל. מחסור במורים רבים במקצועות שונים, לצד ירידה במעמד המורה ותנאי עבודה מורכבים, מביאים לכך שמועמדים מעטים ניגשים להוראה, ורבים מאלה שכן לומדים מסיימים את תהליכי ההכשרה ונושרים ממערכת החינוך כבר בתחילת דרכם.
במצב זה, דמותה של המובילה האקדמית-פדגוגית נעשית משמעותית אף יותר. בהיותה הגשר המשמעותי ביותר בין האקדמיה לשדה, המובילה האקדמית-פדגוגית מסייעת לפרחי ההוראה לחבר בין תאוריה לפרקטיקה, לפתח התבוננות רב-ממדית בתפקידם כאנשי חינוך, ולגבש את זהותם המקצועית. ההובלה האקדמית-פדגוגית דורשת יכולות ומיומנויות רבות במגוון היבטים מקצועיים. במסגרת תוכנית קש"ת ניחשף לכלים חשובים בתחום ההובלה האקדמית-פדגוגית, נחקור יחד את הפרקטיקה, ניצור מרחב תומך לתהליכי חונכות והכשרה ונסייע בפיתוח מקומה של ההדרכה הפדגוגית כדיסציפלינה ייחודית. בדרך של למידת עמיתים בין-מכללתית נאיר סוגיות מפתח בעבודת המא"פית, נייצר לעצמנו תחושת שייכות, נגבש זהות אישית ונסלול את מסלול ההתפתחות המקצועית.