מרצות ומרצים המלמדים בתוכניות הכשרה לגיל הרך במכללות להוראה.
- מאמינים שהדבר החשוב ביותר הוא להפוך את הפירמידה ולהשקיע משאבים ומחקרים בגיל הרך?
- חושבים שהגן העתידי יכול להכין את הילדים הצעירים לעולם המחר ולמאה ה-21?
- מעניין אתכם לדעת כיצד לומדים סטודנטים לגיל הרך בכל העולם?
הצטרפו אלינו להתמחות חדשה ומרתקת במיוחד, שבה נגלה כיצד לומדים סטודנטים בתוכניות להכשרה בעולם, ומהן המגמות החדשות בהתנסות מעשית בהוראה, במחקר ובתהליכי למידה בגיל הרך. בשנים האחרונות, תהליכי למידה חדשניים בגיל הרך תופסים תאוצה בישראל ובעולם. גישות פדגוגיות מתקדמות שמות דגש על למידה חווייתית, משחקית ורב-חושית, ומעודדות סקרנות, יצירתיות וחקר עצמאי של הילדים. שיטות דוגמת למידה מבוססת פרויקטים (PBL), למידה בחקר ושילוב טכנולוגיות חדשניות דוגמת מציאות רבודה ורובוטיקה נעשות נפוצות יותר ויותר בגני ילדים מתקדמים. בישראל, יוזמות חינוכיות פורצות דרך דוגמת "גן העתיד", ותוכניות ייחודיות בחינוך הקדם-יסודי, מיישמות רעיונות מהפכניים בהוראה ובלמידה לגיל הרך. בד בבד, ברחבי העולם אנו עדים לעלייה בחשיבות החינוך לגיל הרך, בדגש על פיתוח כישורים חברתיים-רגשיים (SEL), על חשיבה ביקורתית ויצירתית ועל מיומנויות המאה ה-21. שילוב מושכל של מגמות אלו, תוך התאמתן לצורכי הילדים והקהילה, מאפשר יצירת סביבות למידה מותאמות התפתחותית, המעוררות השראה ומעודדות צמיחה והתפתחות מיטבית של ילדים צעירים.